Vanliga frågor kundservice

Om Kundservice

Fråga: Vilka tider är Glamazon Kundcenter bemannad?
Svar: Du når oss vardagar mellan kl. 10.30 - 14.00 på telefon 08-120 588 00. Du kan även nå oss via e-post info@glamazon.se.

Om min leverans

Hemleverans samt leverans till Postens utlämningsställe aviseras via sms från Posten.

Fråga: Hur levereras mitt paket?
Svar: Mindre paket levereras direkt till din brevlåda. Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Du meddelas direkt när ditt paket anlänt till utlämningsstället via sms.

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader på vårt lager.

Fråga: Hur lång är leveranstiden?
Svar: Order som vi mottagit vardagar kommer att levereras hem till dig inom 1-3 dagar. Vilket betyder att ditt paket skickas idag eller nästkommande vardag

Fråga: Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Svar: Paketet ligger kvar i 7 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 350 kr.

Om retur/reklamation

Fråga: Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Svar: Om du är osäker på ditt köp och vill ha möjlighet att göra en retur, behöver du be om att få dina produkter plomberade. I de fall plomberas även eventuella gåvor och varuprover. Vid retur av köpta produkter ska samtliga gåvor och varuprover, som har erhållits av Glamazon med anledning av ditt köp, också returneras. Ärenden rörande retur tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 14.00.

Fråga: Hur snabbt sker återbetalning vid retur och godkänd reklamation?
Svar: Vi hanterar returer och reklamationsfrågor inom 1 till 5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Återbetalning sker inom 14 dagar.

Fråga: Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?
Svar: I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Fråga: Hur gör jag en reklamation?
Svar: Ärenden rörande reklamation tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 14.00.

Om min order

Fråga: Hur vet jag att min order blivit godkänd?
Svar: När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela Glamazon kundservice så skickar vi om bekräftelsen.

När varorna skickas från vårt lager får du även en leveransbekräftelse via e-post med ditt kollinummer så du kan följa den hem till dig. Tillsammans med din leverans får du en följesedel som gäller som kvitto.

Fråga: Vad finns det för olika leveranssätt?
Svar: Mindre paket levereras direkt till din brevlåda medan större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. När ditt paket når Postens utlämningsställe skickas en avisering till dig via sms.

Fråga: Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
Svar: Direkt när din order är upphämtad av Posten får du ditt kollinummer via e-post och sedan ett SMS när försändelsen kommit till Postens utlämningsställe.

Hemleverans samt leverans till Postens utlämningsställe aviseras via e-post och sms.

Fråga: Jag försöker handla med faktura som betalning och vill ha paketet levererat till en anna adress men kassan ändrar till min folkbokföringsadress automatiskt, varför?
Svar: Då man väljer faktura som betalningsalternativ så kan man endast få leverans till den adress man är folkbokförd på.

Fråga: Kan jag söka på mitt kollinummer?
Svar: När du fått din leveransbekräftelse får du även ett kollinummer. Du kan gå in på postens hemsida och söka på ditt kollinummer för att få information om vart ditt paket befinner sig.

Fråga: Kan jag ändra i min order?
Svar: Din order hanteras automatiskt. Har du gjort en beställning av misstag behöver du kontakta oss per e-post inom 15 minuter. Därefter har vi inte möjlighet att stoppa din beställning.

Fråga: Jag har svårt att betala med mitt betalkort i butiken?
Svar: Det kan bero på att du inte har ditt kort anslutet till Verified by Visa/Master SecureCode. Många banker har nya krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller att du som kund använder e-kort för att handla på nätet. Kontakta din bank för att få hjälp med detta.

Fråga: Varför blir jag nekad kortköp?
Svar: Bankerna har nyligen höjt kravet på kortsäkerhet kraftigt för e-handlare. Det utökade säkerhetskravet från bankerna innebär att en kund måste aktivera sitt betalkort för e-handel för att det skall fungera att genomföra sitt köp. Om du som kund inte aktiverat ditt betalkort eller inte använt den dator där kortet är aktiverat så kan du bli nekad köp i kassan. Om du inte har aktiverat ditt kort så rekommenderar vi att du väljer faktura eller bankdirektbetalning istället.

Fråga: Får jag en skriftlig orderbekräftelse?
Svar: Ja, en orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du bekräftat din order. Om du inte fått en orderbekräftelse vänligen kontakta Glamazon Kundcenter på telefonnummer 08-120 588 00.

Hur du handlar

Fråga: Hur handlar jag?
Svar: Först väljer du de produkter du vill handla. De produkter du väljer hamnar i varukorgen längst upp på sidan i högra hörnet. När du är klar med dina val klickar du på knappen "Till kassan".

Fråga: Måste man vara medlem för att kunna handla hos Er?
Svar: Nej, du måste inte vara medlem för att kunna handla i vår e-butik.

Fråga: Måste man vara inloggad för att kunna handla hos Er?
Svar: Nej, du måste inte vara inloggad för att handla i vår e-butik. Om du väljer att skapa ett konto på Glamazon.se slipper du t ex skriva in dina uppgifter varje gång du skall handla.

Fråga: Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Svar: När du väljer ”Logga in i kassan” klickar du sedan på länken ”Glömt lösenord”. Då får då fylla i den e-postadress som du skapat ditt konto med. Ditt lösenord skickas sedan till din e-postadress.

Fråga: Vad har ni för fraktfri gräns?
Svar: Om din order överstiger 589 kr är frakten fri. Understiger din order 589 kr tar vi ut en fraktkostnad på 39 kr.

Om min faktura

Fråga: Jag försökte handla igår på e-handeln mot faktura men jag blev nekad, varför?
Svar: Då våra fakturor sköts utav ett externt bolag som heter Resurs Bank hänvisar vi dig att kontakta dem för att få svar på varför du nekades köp mot faktura. Du når dem på telefonnummer: 0771–11 22 33.

Fråga: Var kan jag se om min faktura är betald?
Svar: Alla våra fakturor hanteras av vår samarbetspartner Resurs Bank. Gå in på resursbank.se/kundservice, där du kan se frågor rörande din faktura. Du kan även ringa Resurs Banks kundtjänst på telefonnummer: 0771–11 22 33.